|
Google AnalyticsGoogle Analytics on yritystason verkkoanalyysiratkaisu, joka antaa tarkkoja tietoja verkkosivuston liikenteestä ja markkinoinnin tehokkuudesta. Tehokkailla, joustavilla ja helppokäyttöisillä ominaisuuksilla voit tarkastella ja analysoida liikennetietoja täysin uudella tavalla. Google Analyticsin avulla voit kirjoittaa parempia mainoksia, vahvistaa markkinointihankkeita ja luoda tehokkaampia verkkosivustoja. Google Analytics keskittyy konversioihin eli siihen miten kävijät muuttuvat asiakkaiksi. Se on ihannetyökalu kaikille jotka haluavat tehdä tulosta verkkoliiketoimissaan. Analysointityökalun ei pitäisi tarkoittaa "vain asiantuntijoille". Google Analyticsilla tehokkuuteen keskittyvä mainonta on helppoa aloittelijoille kuin asiantuntijoillekin. Mainonnan sijoitetun pääoman tuottoprosenttiGoalsSeuraa myyntiä ja tuloksia. Mittaa sivustosi sitoutumistavoitteita verrattuna kynnystasoihin, jotka määrität itse. Yhdistetty AdWordsiin ja AdSenseenNapsautuksen jälkeiset tiedot muun muassa avainsanoista, hakulausekkeista ja hakutyypeistä auttavat AdWordsin tehokkuuden optimoinnissa. AdSense-raporteista julkaisijat näkevät, millainen sivuston sisältö tuottaa eniten tuloja. Täydelliset kampanjaseurantaominaisuudetSeuraa muun muassa sähköpostikampanjoita, bannerimainoksia ja offline-mainoksia. VerkkokaupparaportointiJäljitä tapahtumat kampanjoihin ja avainsanoihin, jolloin saat uskollisuus- ja latenttisuusmuuttujat ja tunnistat parhaat tulolähteesi. Kanavien välinen seuranta ja multimedian seurantaMobiiliseurantaSeuraa mobiilisivustoja, mobiilisovelluksia ja nettikäyttöön tarkoitettuja mobiililaitteita, joihin kuuluu sekä korkeatasoisia puhelimia että puhelimia, jotka eivät tue javascriptia. SivustohakuYmmärrä kävijän tavoite, selvitä, mitä asiakkaat oikeasti etsivät ja nopeuta tulosten syntymistä. VertailuSaat selville, miltä sivustosi käyttötilastot näyttävät koko toimialaan verrattuna. Aktivoitava vertailutoiminto vertaa tärkeitä lukujasi koostettuihin tehokkuustilastoihin, mutta säilyttää tietojesi luottamuksellisuuden. Flashin, videon ja sosiaalisten verkostoitumissovellusten seurantaSeuraa Ajax-, Flash- ja Web 2.0 ‑sovelluksia sekä sosiaalisen verkostoitumisen sovelluksia. Muokatut raportitTarkennettu segmentointiJaa liikenteesi osiin ja analysoi ne. Valitse ennalta määritellyistä omista segmenteistä, kuten "Maksettu liikenne" ja "Tulosta tuottaneet käynnit", tai luo uusia omia segmenttejä joustavalla ja helppokäyttöisellä segmenttien rakennustyökalulla. Ota segmentit käyttöön nykyisissä tai aiemmissa tiedoissa ja vertaile segmenttien tehokkuutta rinnakkain raporteissa. Katso video. Muokatut raportitLuo, tallenna ja muokkaa omia raportteja, joissa esitetään haluamasi tiedot järjestettyinä haluamallasi tavalla. Vedä ja pudota -käyttöliittymän avulla voit valita tiedot ja määrittää useita raporttitasoja. Jokainen luotu oma raportti on käytettävissä niin kauan kuin haluat. Katso video. NäkymätEi enää raporttien selaamista. Sijoita kaikki haluamasi tiedot ohjausnäkymään. Voit lähettää tiedot sähköpostitse muille. Sovellusliittymä ja kehittäjien käyttöympäristöVie tietoja, luo liitännäisiä ja kehitä asiakassovelluksia Google Analyticsin tietojen viemisen sovellusliittymän avulla. Muokkaa Google Analyticsin seurantaa Google Analyticsin seurantasovellusliittymällä. Kehittyneet analysointityökalutVoit analysoida tietoja tarkemmin pivot-taulukoiden, useiden ulottuvuuksien ja suodatinominaisuuksien avulla. Nopeiden työkalujen ansiosta pääset syvemmälle ja voit käsitellä tietoja suoraan raporttitaulukoissa. Tietoja analyysistäGoogle Analytics tarkkailee raporttejasi ja ilmoittaa automaattisesti tietomallien merkittävistä muutoksista. Voit myös määrittää omia ilmoituksia, jotka saat, kun tietyt kynnysarvot saavutetaan. Muokatut muuttujatMuokattujen muuttujien avulla voit määrittää useita ja jopa samanaikaisia seurantasegmenttejä osumien, istuntokertojen tai käyntitason tietojen perusteella. Muokattujen muuttujien antaman tehon ja joustavuuden ansiosta voit muokata Google Analyticsin itsellesi sopivaksi ja kerätä juuri ne sivustoa koskevat tiedot, joilla on eniten merkitystä liiketoiminnallesi. Tietojen vieminenVie tietosi Google Analyticsin tietojen viemisen sovellusliittymän avulla tai lähetä tietosi sähköpostitse ja vie tiedot suoraan Google Analyticsin käyttöliittymässä Excel-, CSV-, PDF-tiedostoihin tai sarkaimilla erotettuihin tiedostoihin. Jakaminen ja viestintäSähköpostiraportitLähetä automaattisesti räätälöityjä raporttisähköposteja, joissa on juuri ne tiedot, jotka haluat jakaa. Kehittyneet järjestelmänvalvojien ja käyttäjien ohjaimetHallitse, miten arkaluontoista tietoa jaetaan ja mitkä raportit ovat tilisi käyttäjien käytettävissä. Tietojen visualisointiLiikekaaviotLiikekaaviot tarjoavat kehittyneen moniulotteisen analyysin useimpiin Google Analytics -raportteihin. Valitse x-akselin ja y-akselin tiedot, ohjekuplan koko ja väri ja tarkastele tietojen muuttumista ajan mittaan. Valitse tiedot, joita haluat vertailla, ja selvitä tietojen suhteet, joita olisi hankala havaita perinteisistä raporteista. Katso video. Maantieteellinen kohdistaminenTunnista, missä päin maailmaa on kannattavinta markkinoida. KanavatVisualisoi tuloskanavasi. Korjaa vuodot katsomalla, millä sivuilla tilaisuuksia menetetään ja minne potentiaaliset asiakkaasi häipyvät. Sparkline-graafitRaporttien pikkukuvakokoinen grafiikka vähentää napsautusten määrää ja kokoaa tietoja yhteen. TuloskortitKatso yhteenvetotietoja historiallisten tai sivuston keskimääräisten tietojen yhteydessä. Yhdistäminen ja Googlen luotettavuusEnsimmäisen osapuolen evästeGoogle Analyticsissa on aina käytetty vain ensimmäisen osapuolen evästeitä luotettavan seurannan ja kävijöiden yksityisyyden suojan varmistamiseksi. Googlen tietokeskus ja tiedonkeruumenetelmäGoogle Analyticsissa käytetään samaa tunnustettua infrastruktuuria, joka toimii myös Googlen taustalla. Näin tietojen koskemattomuus ja tietosuoja voidaan maksimoida. Osa suurempaa aiheeseen liittyvien Google-tuotteiden kokonaisuuttaGoogle Analytics on osa toimialan johtavien mainonta- ja analysointityökalujen työkalupakettia, johon kuuluvat myös AdWords ja Verkkosivuston optimoija. |