Google Partner

"Verkkomainonta tuo mitattavaa tulosta."

Puukkoseppä ja verkkokauppias Veijo Käpylä


Ota yhteyttä

Strategiapalaveri ja avainsana-analyysi

Tämä on ensimmäinen vaihe hakukoneoptimointiprojekstissa. Googlen hyväksymä hakukonemainonnan ammattilainen perehtyy kanssasi liiketoimintaasi, nykyiseen nettisivustoosi ja tavoitteisiisi. Strategiapalaveri voidaan pitää puhelimessa, Skypessä tai tarvittaessa kasvotusten. Palaverin pohjalta luodaan uusi avainsanalista.

Lista tärkeimmistä avainsanoista sisältää tiedot sanojen hakumääristä ja mainostajien kilpailun määrästä. Lisäksi saat tietää maksullisen hakusanamainonnan klikkausten keskihinnat valikoiduilla sanoilla.

Yleensä lista sisältää vähintään 100 avainsanaa tai sanayhdistelmää. Riippuen sivustosi ja toimintasi laajuudesta voi lista olla myös huomattavasti pidempi. Erään asiakkaamme liikennemäärät kolminkertaistuivat kun 500 englanninkielisen avainsanan lista otettiin pohjaksi sivuston hakukoneoptimoinnissa. Tämän innoittamana etsittiin vastaava sanalista myös ranskan, saksan, italian, espanjan, hollannin ja venäjänkielille.

Useimmiten asiakkaillemme muodostuu myös yksi selkeästi tärkein avainsana ja sen lisäksi tärkeimpien avainsanojen shortlist. Esimerkiksi Suomen Tuontipalvelu Oy saa suurimman osan kaupoistaan avainsanoilla: